dimarts, 23 de gener del 2007

1 Mes Sense Fumar

Avui fa 31 dies que no fumo, pel que apujo el meu rang de no fumador a les 7 estrelles vermelles (1 MES). Estic veient que no ha estat tan difícil com em pensava a priori. Té efectes secundaris, per això ; tinc atacs de tos freqüents que molts ex-fumadors m'han dit que també van experimentar els primers dies de deixar-ho ... atacs escandalosos. Avui, sense anar més lluny, he hagut d'excusar-me a mitja reunió per haver de sortir (però és que durant una bona estona tampoc he sabut on posar-me quan he sigut fora).
I això és degut, segons he llegit a Internet, a que la tos és un mecanisme que utilitza l'organisme per la neteja pulmonar, i que es produeix fins que no hi hagi un reequilibri de la secreció mucosa dels bronquis ... Després de 15 anys (16?) de fumar, els pulmons no es deuen "acostumar" de seguida a un canvi de "règim", o sigui que paciència pel reequilibri aquest.