dissabte, 17 de febrer del 2007

Apocalypto

Una aventura d’acció que té lloc a les darreries de la civilització Maia, quan la idíl·lica existència de l’home de la selva és interrompuda de forma brutal per una violenta força invasora. Es pren un home i se’l du a un món opressor que desconeixia, que es pensava llegendari, i on li espera ser objecte d’un ritus fatal. Mogut per la fe i l’amor vers els seus, l’home aconseguirà esmunyir-se dels despietats soldats maies per acabar retrobant-se amb la seva dona i família. També presenciarà, astorat, la irrupció d’una civilització d’estrafolaris individus que en unes naus estranyes prové d'enllà dels mars (situació que cito com a curiositat, però que és tan anecdòtica que ni s'inclouria a cap sinopsi).

M’ha agradat la visió subjectiva que dóna el film d'una realitat que no està en el nostre pensament col·lectiu (el d’occident), i amb això vull aclarir que em reservo dubtes sobre la brutalitat d’aquelles gents, només parlo des del punt de vista de l’obra ; si es vol, de la ficció que s’hi representa. M’ha agradat l’acció, el ritme, l’ambientació, les faccions dels personatges, les expressions ... l'ús de l'idioma original (que per poc exacte que sigui, sempre ho serà més que l'anglès). Per raons semblants em va agradar The Passion of the Christ, també de Mel Gibson, malgrat que el director susciti tantes polèmiques per culpa del seu integrisme catòlic. Posats a dir, no deixaré de comentar que també The Patriot, del mateix director, em sembla una pel·lícula rodona.

(entre altres que hi ha, la imatge es pot descarregar a http://apocalypto.movies.go.com)