dilluns, 8 de setembre del 2008

“No són hores” tapa "La Rosa de los Vientos” a Catalunya

Ahir, com cada nit de diumenge, tenia la meva cita radiofònica setmanal inexcusable (ok ... sempre hi poden haver excuses poderoses) amb La Rosa de los Vientos, però quelcom anava malament: o bé tenia problemes de senyal o bé, i això fóra més greu, alguna redistribució de les freqüències, ara que encetem temporada, havia fet que el dial d’Onda Cero quedés ocupat per alguna emissora catalana de segona que en aquell moment estava emetent un programa d’aquests tan “chorres” i pesats de “chascarrillos” que només fan gràcia als mateixos locutors. Però, grata sorpresa! Més entrada la nit, cap als volts de les 2 a.m. sento la veu de’n Cardeñosa i desestimo qualsevol hipòtesi, ja sintonitzo el meu programa preferit de tota la radiodifussió! No s’acaba aquí, i tot seguit entendreu perquè em va durar ben poc el gaudi: estaven connectant amb Madrid per a donar pas a les notícies, després de les quals de nou m’apareixen els de No són hores. Vaig pensar que realment no n’eren, d’hores, no; no n’eren per, com deien els mateixos d’Onda Cero Catalunya, ja no emetre sinó reemetre! un d’aquests típics programes de “bon rotllo” en que les gràcies continuades que fan els locutors es pensen que seran participades per qualsevol oient, quan en realitat només feien que aixafar un programa de divulgació científica, històrica i sociològica de gran qualitat que a la resta de l’estat estaven tenint l’oportunitat de seguir sentint gent com jo, i suposo que com molts altres catalans, que en som incondicionals.
No sé si seguiran amb això dels diumenges, els d’Onda Cero Catalunya -només cal que un programa sigui bo perquè ens el treguin-. Ens deuen voler a tots desinformats? o són els mateixos gestors de les ràdios catalanes als que els falten llums? Prima a Catalunya una fórmula penosa de fer ràdio que és la de la broma amb participació d’oients més futbol (com sempre, hi haurà comptades excepcions).
Sense centrar-me en el No són hores, que no vaig poder suportar ni cinc minuts, sinó en la ràdio-formula catalana a la que em referia, si la broma fos intel·ligent, tindria un “passe”, però és que ni això: sembla que interessa, o més aviat, que és “tant i tant divertit”, sentir des de l’audiència testimonis sobre el seguit d'orgasmes que algú pugui tenir (realment aquesta “edificant” enquesta la vaig arribar a sentir), o de quants cops una hagi posat les banyes a un altre (que també) ... ah, i després futbol i més futbol: DE PENA. Arriba un punt que dius: ara que no em critiquin que prefereixi sintonitzar emissores espanyoles.


FYI: Els de No són hores tenen aquesta comunitat de MSN: http://groups.msn.com/nosonhores. Els de La Rosa de los Vientos tenen aquest site: http://www.rosavientos.es/.

2 Comentaris:

Anònim ha dit...

Hola, Dani!

Efectivament, tens tota la raó!! A mi també em va passar el mateix que tú fa dos diumenges. No sé què es podria fer per poder tornar a sentir "La Rosa de los Vientos" des d'aquí. Potser fent alguna queixa a Onda Cero o enviant missatges al programa de la rosa de los vientos perquè ho sàpiguen.

Salut!

Dani Gironella ha dit...

Marc! Com anem! ... Es veu que es sintonitza per a.m. (entenc que això és com declarar la Rosa com de segona divisió, cosa que em rebenta que no vegis). Però això no va ser fins fa una setmana o així, després de resoldre alguns problemes que tenien. La veritat és que no he provat; em baixo els programes del podcast. Et poso el link : http://feeds.feedburner.com/RosaVientosPodcastCom/

Cuideu-vos A reveure!