dimecres, 1 d’octubre del 2008

“Waltz with Bashir” d’Ari Folman

Aquest trailer em sembla fantàstic, i n’és encara més el que podeu disfrutar clicant aquí, en què el veureu en alta resolució. Era a principis dels noranta que vaig al·lucinar amb l’animació d’Akira (Katsuhiro Otomo), de tant innovadora, tècnica, d’una vitalitat amb un punt d’agressiva ... que, pel que havia anat veient, aleshores em va semblar marcar un punt d’inflexió, un fenomen que va desembocar en el gran desplegament del manga. M’ha passat semblant veient aquesta mostra del que promet ser tota una creació mestre de l’israelià Folman, i que la deu ser si fem cas de les molt bones crítiques que ha rebut a tots els festivals on s’ha presentat. El que és a mi, m’ha semblat excel·lent, altre cop innovadora, d’una tècnica depuradíssima que fa que de seguida “et creguis” el què t’estan explicant, i emotivament impactant -que això últim és sempre el gra que en trec de la palla-. El documental animat Waltz with Bashir tracta de les entrevistes que el mateix Ari Folman fa a ex-combatents de la primera guerra del Líban al bàndol israelià i de les reflexions morals que els susciten els records del combat.